Saturday, November 6, 2010

aku di'skodeng' time mandi..!!!

assalamualaikum..

dalam kekalutan mentelaah (perghh ayat..) pelajaran ni untuk menghadapi final exam 2 hari lagi ni..aku sempat lagi nak update blog aku ni..bak kata kawan aku,tengok tv pon ada iklan..study pon kena la ada selingan gak..hehe..kang study 24 jam tersembur keluar usus2 otak aku..

alkisahnya aku nak cerita kat sini..berkaitan dengan kes orang kita selalu ambil tindakan diluar kuasa mereka..
seperti kes seorang laki dipukul sampai mati oleh orang ramai apabila terkantoi ditangkap ketika tengah mengendap perempuan sedang mandi..apa kes ni bro..nyawa kita bukan milik kita..milik Allah..hanya Dialah yang berhak menghidupkan atau mematikan seseorang..senang2 hati mak bapak kita je nak ragut nyawa seseorang yang bukan milik kita..

Firman ALLah yang bermaksud  ”Allah (Yang Menguasai Segala-Galanya), Dia mengambil dan memisahkan satu-satu jiwa dari badannya, jiwa orang yang sampai ajalnya semasa matinya, dan jiwa orang yang tidak mati dalam masa tidurnya kemudian Dia menahan jiwa orang yang Dia tetapkan matinya dan melepaskan jiwa yang lain (kebadannya) sehingga sampai ajalnya yang ditentukan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan Allah bagi kaum yang berfikir untuk memahaminya)” (Az-Zumar 39: 42)

adakah mereka fikir bahawa diri mereka Tuhan yang berkuasa menghidup dan mematikan seseorang..?? adakah kerana terlalu marah dengan perbuatan laki tersebut sehingga menjadikan diri mereka seorang pembunuh,yang sah2 salah disisi agama dan undang2..?? sedangkan kita melakukan perbuatan2 yang melampaui batas dan melanggar hukum hakam,Allah tidak mencabut pon nyawa kita serta merta malah Dia memberi kita peluang untuk menebus kembali dosa2 yang kita lakukan dengan bertaubat.

 “Dan barang siapa yang membunuh seorang mu’min dengan sengaja maka balasannya ialah Jahanam, ia kekal di dalamnya dan Allah murka kepadanya, dan melaknatinya serta menyediakan azab yang besar baginya.” (An Nisa 4: 93)

ok2..tutup kes..sebenarnya nak cerita pasal kes aku pon kena jugak..!!! kena intai time aku mandi..!! paling tak leh blah aku tahu aku diintai dan apa yang mampu aku buat hanyalah terkebil2 melihat pengintai tu tanpa menjerit sepatah pon..?

oh tidak..aku telah ternoda..apakah salahku..apakah dosaku...ni la rupa pengintai aku tu..

WANTED!!! siapa jumpa aku bagi rm10000..serius ni..lalala
tapi yang aku heran tu..cicak tu statik je skodeng aku..buat muka tak bersalah langsung..aaiii...geram gak aku..terus aku sembur air..kalau hari jumaat dah lama aku piat telinga dia..dapat pahala tu bunuh cicak hari jumaat..hehehe..tapi punya la gagah berani cicak tu..tak lari pon kena air..last2..aku biar je dia tengok aku mandi..hampeh..malu aku nak mandi..dasar cicak jantan..nasib ko comel..

alolo..cutenyeeee....^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...