Wednesday, November 3, 2010

penat plus lelah..

assalamualaikum..

huaarrgggghhhh....!!!! penat2..lelah2..semput2..tak tergambar keadaan aku sekarang..dah macam kucing beranak sepuloh dah..
patot tak...???? aku yang kecik comel ni dibuli oleh sebuah mesin yang bernama MESIN BASUH..atau nama saintifiknya washing machine...grrrrrrr...hot ni hot..
aku punya la setia tunggu mesin tu meratah/meneroka @ membasuh baju2 kesayangan aku tu selama SEJAM bersamaan 60 minit start dari pukol 12 malam..habis bertinggung aku melalak sorang2 kat bilik mesin basuh tu..pastu aku duduk kat kerusi..agak2 lenguh2 duduk aku tongkat dagu kat mesin tu..mengira saat demi saat yang berlalu..tiittttttttt....aku yang dah mengantuk tu tiba2 jadi segar bugar...yippieeee....dah habis basuh..aku pon dengan lemah lembut menaikkan penutup mesin tu..ok..dalam hati rasa lega sebab air tak bertakung..tu berkat aku tunggu selama sejam..asyik tekan butang start je sebab mesin tu kadang2 gedik nak stop sendiri padahal tak habis lagi..sebab tu kadang2 bertakung..
TETAPI..tiba2 mata aku tertumpu kat baju2 aku..WTF...waargggghh...baju aku penuh putih2..SABUNkah itu...ya...memang..melekat2 kat baju2 aku..mengong la..aku dengan hati penuh luluh mengeluarkan baju aku satu persatu..tapi dalam hati bersyukur..sebab tak semua yang kena sabun tak basuh tu..
sampai blok aku..terus aku cuci balik baju2 yang ternoda tu..cisss....walaupon tak banyak tapi buang masa aku je..kalau aku tahu baik aku basuh tangan je awal2..hampeh..
inilah kisah tragisku..dah pukol 2.16 pagi..waaa...2 jam aku bertapa kat bilik basuh..alahai..aku tak mandi lagi ni..ngeee...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...