Saturday, November 13, 2010

terharu,berharu,mengharu,diharukan..??

assalamualaikum..

hari ni buat kali ke 43 kali aku tak bole tidur lebih awal macam biasa..ni kalau masuk kali ke 44 ni bole jalan aku..uwaaaa...help me..emangnya..gimana ya caranya untuk aku bisa tidur awal..???

eh..ada tak sapa2 yang tak paham ngan tajuk entry aku ni..alahai..aku baru je balik dari dewan bahasa dan pustaka..ni ayat baru dalam kamus 100000th edition..

terharu,berharu,mengharu,diharukan = root -->> haru..

ada dua haru yang amat sangatlah sekali berbeza maksud dia..:-
  1. haru = sedih sampai tak tergambar ngan perasaan
  2. haru = haru-biru ;  //tak lama lagi akan keluar haru-pink lak..mesti ramai gadis2 terloncat2 suka..
tapi haru yang aku paling suka adalah haru-haru..lagu mantap dari bigbang..^_^
ok2..berbalik pada tajuk entry aku ni..haru disini adalah haru yang first tu..kenapa aku bole jadi sedih sampai tak tergambar ngan perasaan ni..?  meh sini aku nak story sikit..alkisahnya, time aku matrik..aku mula kenal erti kawan sejati..dua ketul kawan aku ni yang menyedarkan aku masih wujud lagi kawan sejati dalam dunia serba moden sekarang ni..aku selalu jumpa kawan yang sanggup mengumpat potpet2 kawan baik dia sendiri kat belakang..bila kat depan dia ngumpat orang lain lak..kawan macam ni jenis talam dua muka..kalau depan aku dia leh ngumpat kawan2 kitorang..tak mustahil aku pon pernah diumpat gak..eeee...menyampah mak..tak kuasa i nak mengaku kawan macam tu..TAPI..berbeza ngan dua ketul kawan aku tadi yang sangat2 menjaga aku ibarat sebuah family,menyayangi aku umpama sepasang kekasih,mengajar aku seperti seorang professor,menasihati aku bak seorang ustazah dan menyemangatkan aku umpama kaunselor terkemuka..hahaha..tabik spring la kat budak2 dua ketul ni..tak pernah aku dengar diorang ngumpat kawan2..kalau ada pon yang untuk kebaikan gak..contoh macam..
dialog A: "aku dah berbuih mulut tegur si polan tu..dia buat derrrkkk gak..sekali dah kena macam ni baru dia sedar.."
dialog B: "kau tahu tak..semalam aku nampak si polan tu makan sekali ngan budak samseng tu..bukan main rapat lagi..aku takut jadi benda tak elok..aku tak berani nak  tegur..kau tegur la dia.."
 haa..camni la diorang..betapa caringnya terhadap kawan2 yang sah2 bukan darah daging diorang..
seriously im very proud to be their friend..tadi..aku dapat mesej dari salah seorang kawan sejati aku ni yang membuatkan aku terharu sampai keluar airmata gak baca mesej tu..
How will i look if i'm without you?  Let me think...it will like spelling song without g..or it will like eating without any taste..maybe it will like crying without tears..i think it will actually like answering addmath paper without calculator..OMG! without you i'll feel uncomplete,hurt and hard..so,please be my friend till the end ya..tq..=)
pergh...dah la aku baca mesej tu pukul 3 PAGI!!  memang tangkap basah..eh tangkap cintan giler la..terharu benor aku sampai merah mata aku..then aku reply..
 waaa..tq dear..terharu aku..
tapi dia balas..
terharu je pon..em..gudnite
 hehehe..terus aku balas..
yela2..kalau hang kat depan aku dah lama aku peluk hang..
tapi..sekali lagi aku kena hentam..
tak mo pelok ang.eee~ gay ke? hah.aku nak katok pala ang bagi pendek.haha
 hahaha..bongek punya kawan..aku ni pompuan sejati mai mana lak gay ni..hahaha..pape pon..aku senang sangat ngan budak sorang ni..^_^
 dia gak pernah tag aku satu video lagu pasal kawan kat pesbuk aku..

sekali lagi buat aku keluar airmata..sebab video ni memang sejibik macam kisah kitorang..dia ni lambat sikit masok matrik...nama pon budak baru..asyik kena buli je bukan kata ngan kawan2,tapi ngan lecturer pon kena buli..hahaha..kesian..tapi rupa2nya dia ni memang stail hati kering sikit..memang otai habis la...dia tahu lecturer saja je nak main2kan dia..tapi dia layan je..kitorang dah gelak2..alkisahnya,kat matrik ada program mentor mentee..dia baru je lepas jumpa mentor dia..
en syahnun: kamu pergi mana masok lambat..?
mangsa: jumpa mentor saya..
en syahnun:  'mentol' kamu menyala tak..? // ngan muka selamber badak..
mangsa: menyala..//ngan muka konpius..

satu kelas: hahahahahahaha
memang  innocent habis la dia ni..cute pon cute..first time aku tegur dia..aku nampak dia depan blok aku..bilik dia bertentang ngan bilik aku..aku jerit nama dia kuat2..tapi bila dah lama kenal dia..bila pikir2 balik..mesti dia gelakkan aku time aku panggil dia ngan nama penuh lak tu..paling tak leh blah..rupa2nya otai dia ni..nakal giler..time dalam kuliah sempat lagi kitorang keluar pergi makan..pastu masok kuliah balik ngan muka selamber je..time match liverpool kat cafe..dia la kepala ajak kitorang pergi curi2 tengok match tu..mujur abang2 cafe sporting habis..hehehe..time tu dah pukul 12 malam..tau2 je la kat matrik..time to sleep tu..sekali dari jauh dah terhidu bau pak guard meronda..cepat2 kitorang lari sembunyi kat blok yang dekat ngan cafe..then..sanggup tengok match 2 dari blok tu je..langsung tak nampak pape..hijauuuuu je padang..hehehe..tapi time tu gak terjadi satu incident yang paling lawak tahap cipan..kitorang sakit perut tahan gelak..mengong betul..
pape pon thanks KHAMISAH LAILAH ABDUL WAHAB  @ k-mie torres ...i miss u damn much lol..!!!! kapan kita mau ketemu lagi ya..

uit2..motor orang tu..

ngan muka penuh bangga..hahaha..tak leh blah..

sorang yang happy go lucky..

sorang lagi kawan aku yang tak pernah ngumpat sesama kawan dah tak pernah tikam belakang aku..KU AZMA KU YUSOF..tak de lak gambar dia..tapi dia ni pon memang 2x5 ngan k-mie ni..giler2,happy go lucky,caring..memang terbaek nye kawan la...

THANKS KORANG...AKU SAYANG KORANG..HOPE WILL BE MY FRIENDS 4EVER AND EVER..Enhanced by Smiley Central  thanks terima buruk baik aku seadanya..im nothing without my friends..muuahhh..macam kenal je ayat ni kan k-mie..hahaha


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...